Who I am, who I'm not and who I wanna be


1. Vad är det vackraste du vet?

- När allting funkar. Det man vill ska hända blir ännu bättre än vad man kunnat tänkt sig.

2. Det bästa minnet du bär på?
- För tillfället är det alla mina underbara dagar från mitt konfirmations läget och håkan i göteborg x2 och borås.

3. Vilka är din/dina favoritbloggar?
- oj, jag har vääldigt många. Men jag kan skriva några.
http://sgtsalt.blogg.se/
http://sofiabystrom.blogg.se/
http://tittblogg.blogspot.com/
http://wastofpaint.webblogg.se/
http://600x450.blogspot.com/
http://benevolenceandsinapism.blogspot.com/
http://blog.annettepehrsson.se/
http://limeamanda.blogg.se/
http://almostevendayaweek.blogg.se/
http://kretiii.blogspot.com/

4. Vilken linje ska du gå när du börjar gymnasiet?
- Jag har faktiskt ingen aning, men jag går ju i åttan så jag har tid och fundera. Men jag tänker gå en linje som jag tycker är rolig, för jag tänker inte slösa bort 3 år på något jag inte tycker om.

5. När började du blogga?
- oj jag har bytt från blogg till blogg många gånger. Men jag tror det var någon gång i början av sexan, så lite mer än 2 år sen då.
melli.devote.se, entelefon.blogspot.com, choklad.devote.se, mellisfoton.blogg.se och så nu molnillusioner.blogg.se

6. Vilket är ditt favoritpogram?
- Jag är ett stort fan av Desperate Housewives haha. Men även How i met your mother, Scrubs, Weeds och The big bang theory.


7. Vilken är din favoritfilm?
- Jag har ganska barnslig smak när det gäller film, Kenny begins är en helt underbar film haha. I rymden finns inga känslor är också en favorit.

8. Vad använder du för kamera?
- Jag äger en Nikon D90 sen nästan 2 år tillbaka.

9. Vilket program redigerar du dina bilder i? :)
- Photoshop Elements och Gimp.

10. När ses vi nästa gång?
- Stina haha, jag försvinner ju iväg en månad och så är det ju vinter och då är det ju inga orienterings tävlingar. + att jag är skadad. Men du kanske kan komma till min lilla stad någon helg eller på sportlovet :)

11. Vilken är din favorit godis ? (man får inte välja röda dödskallar)
-  haha, jag vet inte riktigt då.. eller jo sånna där röda flaskor som är jätte sura.

12. Vilken är din favvis låt?
- Har massor, här har du några:
spellista

13. Vad önskar du dig i julklapp ? ( av mig ;) )
- Godis:) eller en jätte kopp.

14. Vill du vara med på pulkarace när du kommer hem som en pepparkaka från thaimatslandet ? ( jag älskar pepparkakor )
- Jappjapp! ett sånnt tillfälle kan man ju inte missa ;)

15. får jag bo hos dig ?
- ja, det är klart sötnöt! trivs du inte hemma? ;p

16. Vill du komma hem till mig och dricka kanelbulls eller pepparkaks te ? :)<3
- Det skulle jag gärna göra!<3

17. Vad tycker du är absolut bästa med Julen? (Fantasilös fråga jag vet! )
- Åhh jag skulle vilja säga att det är själva julkänslan, men det går inte för jag hade inte den förra julen. Jag är inget barn längre helt enkelt. Men det är nog att hela släkten är samlad (vilket kan vara lite jobbigt ibland i och för sig) Men i år firar jag jul 5 dec hemma och 25 dec i thailand :)

18. Ska du gå på någon spelning under håkans vårturné? :D
- japp! i uddevalla, hade velat gå i göteborg också men det verkar vara slut sålt..

19. när får jag komma hem till dig och sno alla dina kläder? hihi <3
- är det något läger i vbg snart? förra gången var jag väl inte hemma. Men du får inte ta mina kläder!! vad ska jag ha på mig då?:o

20. Är det töntigt med glasögon med fönsterglas i ?
- Haha nej då inte alls om det är på rätt person.

21. kan du visa lite bilder på ditt rum/ hur du bor? :)

- Axel du har väl varit hemma hos mig? men ja det kan jag väl göra någon gång.

22. har du färgat ditt hår någon gång?
- Japp brunt, men mitt hår ville inte riktigt sammarbeta så färgen försvann efter två veckor typ.

en liten och faktiskt ganska korthårig chey.

23. om du skulle välja färg , vilken skulle du välja ? blå eller röd ? :D
- Ebba var det den mest oseriösaste fråga du kunde komma på haha? Röd i sånna fall.

24. vad är din favorit låt ?
- kolla högre upp ;)

25. favorit band/ artist ?
- Håkan Hellström är väl största favoriten men även Kent, Broder Daniel, Regina Spektor, Feist och Britta Persson.


26. vad är din favorit outfit ? :D

- Har nog ingen sådan.

27. vad heter du i andranamn?
- Ännu ett vanligt namn, Anna.

28. vilka sidor är du ute på en helt vanlig dag?
- Facebook, Blogg.se, google, fronter (skolans hemsida) och en hel del bloggar.

29. vilken linje hade du tänkt att gå på gymnasiet? eller har du tänk så långt? :)
- Kolla lite högre upp ;)

30. du tar jätte fina bilder, skulle du vilja jobba med någonting sånt när du blir stor? :) inom foto alltså?
- Tack! nä, har inte funderat på det än. Men att få jobba med det man tycker mest om skulle inte sitta fel.

31. kan du berätta lite om dig själv? vad heter du? mm
- Jag är för det mesta en väldigt glad tjej som skrattar mycket. Jag är 14 år och längtar efter att fylla 15 inte för att jag ska skaffa moppe utan för att jag ska på håkan månaden efter. Det jag tycker mest om är att fotografera. Det gör jag med min Nikon D90 som jag har haft i snart 2 år. Jag älskar bilder på katter av någon anledning haha fråga mig inte varför men jag gör verkligen det! För övrigt har jag medel långt lockigt hår och blåa ögon. Jag är 164 cm (tror jag) och har 39-40 i skor (alldeles för stort enligt mig). Just det jag heter Emelie också.
Och konken är min bästa vän!

jag menar kolla bara på dom! underbart ;)

32. vem är din favorit artist?
- om du kollar lite högre upp kan du få svaret på den frågan.

33. vad vill du bli när du blir stor ?:)
- Jag vet inte riktigt vad jag vill göra eller hålla på med. Det skulle ju vara helt fantastiskt att få jobba med typ foto, som fotografera olika konserter eller bara en helt vanlig fotograf. Men jag räknar med att det inte kommer att hända. Så jag vet inte riktigt vad jag vill göra.

34. vad inspireras du av?
- kläder: Jag älskar att titta på människor när jag är ute på stan, så jag inspereras helt enkelt av andra människor. Men jag gillar även att kolla på lookbook.
fotografering: Jag får väl egna ideer ganska ofta men det är oftast andra människor som inspirerar mig till dom ideerna. till exempel bilder från min we heart it.
så jag inspireras jätte mycket av andra människor.

Tack för alla frågor! hoppas svaren är bra.
[emelie] | |
#1 - - SMOFFI:

omg, the big bang theory <3 sheldon ftw!

Hallå hag vet inte om det ska va något läger iår :(

Men jag ska kanske gö en field trip dit med en kompis till våren hihihi! :D

#2 - - läskig gubbe som stalkar dig...nu ännu mer!:

(nej jag har inget liv.)



säg till mig när du får några dagar över så jag kan besöka det omtalade vbg? Så är du typ jättesöt. Saknar dig ungefär så mycket som det är mellan jorden och solen! <3

#3 - - Felicia:

svar: tack så mycket sötnos!! :):)

#4 - - Sandra:

Vad fint att se min bloggadress bland dina favoritbloggar. Tack så jättejättemycket.

Upp